Forum Sojusz gry Ogame Strona Główna Sojusz gry Ogame
Krótki opis Twojego forum [ustaw w panelu administracyjnym]
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

FAQ Obrona

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Sojusz gry Ogame Strona Główna -> FAQ
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sorcerer
Administrator


Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 13:02, 01 Lip 2007    Temat postu: FAQ Obrona

Czym bronić nasze surowce, flote oraz punkty....

1. Co to jest obrona?

Obroną w ogame są działa oraz powłoki. Mają one za zadanie bronić naszej planety w trakcie najazdu wroga. Dość dużą rożnicą między flotą a obroną jest to, że owa obrona może sie odbudować po walce aż do 70%.

2. Czy warto budować obronę?

Na ten temat jest wiele różnych pogłosek. Jednak obronę trzeba budować, ale też trzeba umieć to robić. Obrona ma doskonaly stosunek ceny do jakości, nie pozostaje z niej pole zniszczeń, po walce może się odbudwać, ale ma jedną główną wadę.. nie może latać. Zawsze kiedy leci na nas napastnik można uciec z flotą i z surowcami, a obrona pozotanie na planecie i nawet wróg tak dla zasady może ją zniszczyc abyśmy spadli w punktach.

3. Więc, jak zbudować dobrą obronę?

Na początku trzeba pamietać, że systemy obronne dzielimy na dwa rodzaje. Mięso armatnie i działa bojowe.
Te pierwsze mają za zadanie ściągnąć na siebie ogien podczas ataku, ale mają słabą siłe ognia, działa bojowe natomiast mogą wyrządzić szkody agresorowi, lecz aby w pelni mogły to zrobić na planecie msui być jakies mięso armatnie.
Na początku gry do obrony przez tzw. farmieniem, można sie obronić już 50-100wr + jakies 20ll, poźniej trzeba zacząć budować już działa dużej mocy, czyli działa gaussa i wyrzutnie plazmy(szczególowy opis kazdego z nich na samym dole tematu), tych z kolei powinna być 0,1 część słabszej obrony. Np. jesli mamy 1000wr to powinnismy miec ok. 100gaussów. Taki układ daje najlepszy efekt w walce. Co do średniaków czyli ciężkich laserów i dział jonowych, można je budować według własnego uznania, najlepiej jest jednak kiedy jest mniej niz mięsa armatniego i wiecej niż dział bojowych.

4. Co to jest bunkier?

Bunkier to bardzo duża ilośc obronny na planecie, mająca za zadanie bronić stacjonującej tam floty, takich bunkrów bardzo nie lubią gracze z wyższych miejsc, często niszcząc je i zbierając z zlom z floty. Czasami nawet nie mają z tego zysku, ale satysfakcje że rozwalili bunkier, dość czesto ofiry takich atakow robią juz Fs'y tracąc nawet sporo deuteru(jest to napewno bardzij opłacalne).
Aby nie stac sie takim celem należy nie trzymac duzo surowców, ani dużej floty, a raczej trzymac bardzo małą do rozmiarow bunkra.
Np. jeśli mamy 4000wr 1000ll 500gauss to po 50 krążownikow raczej nikt nie poleci. Liczba takich ataków zwiększyła sie kilkakrotnie od kiedy weszło ACS.

5. Do czego służą powłoki?

Powłoki to również systemy obronne. Mają one za zadanie zmiejszyć ryzyko trafienia naszego statku bądź innego sysytemu obronnego. Należy je mieć na każdej planecie mała oraz dużą.

6. Obrona a rakiety miedzyplanetarne

W miare rozwoju obrony, ktoś może sie zainsteresować aby ją znszczyć. Powody sa różne, może to zrobic poniewaz poluje na naszą flote, ponieważ chce zgarnąć surowce i nie chce stracic transporterów, albo tak dla zabawy. Dlatego aby uniknąć takich ataków należy jak najszybciej rozbudować silos rakietowy na poziom 2. Wtedy od razu zbudować 10 przeciwrakiet. Wiem, że ktos od razu chce miec rakiety ale wierzcie mi.. jeszcze bedzie mieli ich dużo. Wracając do silosu, nalezy go rozbudowywać dalej z tym że juz z mniejszą częstotliwością, na planecie matce 5lvl silosu a w nim 50 przeciwrakiet to minimum. Do obliczania wyniku ataku rakietami, istnieją programy. Najpopularniejszym z nich jest RAKsim. Podaje link: RAKSIM


Opisy systemów obronnych:

Wyrzutnia rakiet: Podstawowa jednostka naszego mięsa armatniego. Tania i bardzo szybko sie buduje. Na początku aby ochronic sie przed farmingiem i nachalnością graczy budujemy właśnie ją, co nie znaczy, że nie buduje jej sie w dalszej części gry. Właściwie w każdym bunkrze mozna spotkać tą jednstkę. Wadą są szybkie działa od bombowca i krążownika oraz bardzo liczne straty w przypadku ataku rakietami.

Lekkie działo laserowe: Konkurent wyrzutni rakiet w budowaniu mięsa armatniego, dość często przegrywający. Mimo to jest bardzo powszechnie stosowany, i podobnie jak w przypadku wr, można go spotkac w każdym porządnym bunkrze. Jest troszeczke droższe od wyrzutni rakiet, ale odpłaca sie lepszą osłoną i siłą ataku. Szybkie działa przeciwko niemu posiadają bombowce, niszczyciele i GŚ oczywiśćie.

Ciężkie działo laserowe: To działo z kolei bardzo dobrze sprawuje sie przeciwko lekkim mysliwcom. Ogólnie to taki średniak. W obronie stosowane jest czesto ale w małych ilościach. Niektórzy wolą zbudować 4 lekkie lasery, które równają sie cenie jednego ciężkiego. Warto miec jednak troche CDL na planecie.

Działo jonowe: Drogie, ale i wytrzymałe. Masowo padają tylko przy dużej ilości bombowców. Podobnie jak w przypadku CDL są to średniaki pod względem siły i watro miec ich troche na planecie, mimo tego, że kryształ to surowiec trudny do zdobycia.

Działo Gaussa: Jedna z najmocniejszych broni. Bez nich nieda sie zbudowac dobrej obrony. W połączeniu z WR lub LL dają broń o śmiercionośnej mocy. Trzeba budowac ich jak najwięcej.

Wyrzutnia Plazmy: Broń mocniejsza od działa gaussa. Jednak rzadziej sie ją buduje ze względu na cenę, a zwłaszcza cenny deuter. Mocno kosi nawet OW. Najlepszą bronią przeciw niej jest Niszczyciel i GŚ. Doskonale nadaje sie do budowy na moonie aby go bronic gdyby ktoś chciał go zniszczyć.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Sojusz gry Ogame Strona Główna -> FAQ Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin